Nagyító alatt: Batman: Gotham by Gaslight

Történet: A viktoriánus kori Gothamban járunk, ahol Hasfelmetsző Jack gyilkosságai tartják rettegésben a várost. A tehetősebb réteg nem mutat érdeklődést az utcalányokat lemészároló esetek kapcsán, kivéve a vagyonos Bruce Wayne-t, aki épp a Világkiállítás megnyitójára készül és aki a legutolsó áldozatot igen jól ismerte. Az emberek előtt gazdag úrnak mutatkozó Bruce éjszaka átvedlik Batmanné és ott próbál gátat szabni a bűnözésnek ahol csak tud. Ez a gyilkosságsorozat azonban neki is gondot okoz, hiszen miután rátalál az elkövetőre, rá kell jönnie, hogy igen képzett harcos, akit nem fog tudni egykönnyen legyőzni. Segítségére lesz azonban a gyönyörű Selina Kyle, aki szintén a szörnyeteg nyomában van és Gordon felügyelő, aki meg akarja tisztítani Gothamat a romlottságtól.

Megvalósítás: A múltba helyezni Batman történetét igen érdekessé teszi az alapszituációt. Végre van benne valami, ami megkülönbözteti a többi filmtől és ami egyben ki is emeli az átlagból. Az animációs DC mozik legtöbbje minőségi darab, ami olyan amilyennek a filmeket is szeretnénk. Ezúttal sincs másként, Jack önmagában okot ad az izgalomra és a lebilincselő sztorira, de ha ezt megfejeljük még a korabeli technikával nyomozó oldschool Batmannel, akkor biztosak lehetünk benne, hogy valami egészen egyedit fogunk kapni.

És ahogy az idővonal, úgy a karakterek is megváltoztak kissé. Jól lehet néhány fontosabb szereplő itt is feltűnik, de mégis máshogy mint a képregényekben megszokhattuk, ez szintén egy nagyon erős része a cselekménynek. Ami egyébként a rövidsége miatt is elég pörgősre sikeredett, de még így is volt idő arra, hogy rendesen bemutassák az egyes emberek jellemfejlődését és az akkori Gothamot.

A pörgésre visszatérve az akciók látványosak és intenzívek, szépen vannak megkoreografálva, egyik másik verekedés kifejezetten izgalmas lett, még akkor is ha előre tudjuk a kimenetelt, mivel Batman például nem halhat meg. A látvány fantasztikus, remekül mutatja be az akkori világot, a szegénységet, a szűk utcákat, a különbséget a gazdagok és nincstelenek között.

A történethez hozzátartozik, a sötét és komor hangulat, ami a Denevérember kalandjaiból amúgy is áradni szokott, de Jack még rátesz egy lapáttal. A gyilkosság ábrázolása brutális és kegyetlen, még úgy is, hogy nem mutatnak mindent, azért hallani hallunk és a  kés többszöri szúrását lehet érezni a sikolyokból, nyőgésekből és a dermedt csöndből utána.

A csöndet és a párbeszédeket néha félbeszakítja a hangulatos filmzene ami kiválóan passzol a filmhez. Frederik Wiedmann már rutinos ebben a műfajban és a horrorban is, A Death of Superman-ért szintén ő fog felelni, ami nekem nagy megnyugvás.

Brian Augustyn és Mike Mignola képregényéből, Sam Liu készített egy nagyon jó animációs filmet, ami nem az első és nem is az utolsó DC-s projektje volt. Ami engem illet én nagyon tudom ajánlani mindenkinek.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s