Nagyító alatt : Public Enemies – Közellenségek

4060137_cc07ca148d03a0d239b9f36ca5cbbcff_xl

Történet : Nem akadt, aki megfékezze Dillingert és bandáját. Nem volt börtön, mely bezárhatta volna őt. Lefegyverző bája és vakmerő szökései megkedveltették a gengsztert csaknem mindenkivel, a barátnőjétől, Billie Frechette-től az amerikai közvéleményig, amely nem igazán szimpatizált az országot a válságba taszító bankokkal. Ám miközben Dillinger bandájának – köztük a szociopata Baby Face Nelsonnak – kalandjai sokakat tiszteletteljes borzongással töltöttek el, Hoovernek az az ötlete támadt, hogy a bandita elfogását használja fel arra, hogy a Nyomozóhivatalt az országos rendőrség szintjére emelje, amiből aztán az FBI lett. Ő tette Dillingert Amerika első számú közellenségévé, és bevetette ellene a fess Melvin Purvist, “az FBI Clark Gable-jét.” Ám Dillinger és bandája túljárt Purvis embereinek eszén a hajszák és fegyveres összecsapások során. Csak a nyugati bűnüldözők toborzása és a nagyívű árulások megszervezése nyomán lett esélye Purvisnak arra, hogy behálózza Dillingert.

Michael Mann-nak több kiváló filmmel a háta mögött, – bár valamiért a legtöbbször a Szemtől szemben – nel azonosítják csak – mint pl az Aviator, Az embervadász, Az utolsó mohikán, Bennfentes, nem volt nehéz dolga, hogy a legjobb színészeket tudja leszerződtetni.

public_enemies_01
Kivitelezés : Az egész film remek lett, minden a helyén van, cseppet sem giccses és a színészi játék is élvezetes. De itt rögtön ki is térnék ama tényre, hogy abban a pillanatban, hogy megjelenik a színen Winstead ügynök, Purvis esetlen kezdőnek, sőt mi több kapkodós idegeskedő irracionálisan gondolkodó embernek tűnik. Ez nem azt jelenti, hogy Bale nem alakítja jól a szerepét, korán sem, egyszerűen csak a karaktere árnyékba kerül a vérprofi öreg texasival szemben.  Ezenkívül Homer karaktere lett talán egy kicsit gyengécske ahhoz képest, hogy ő a végletekig profi, G. Ribisinek nagyon örültem, rég nem láttam hasonló szerepben. De ennyit a szinészekről most.
A történetvezetés folyamatos, olyan az egész akár egy hullámvasút, csak egy kicsit lassul be, de utána megint gyorsulás, ez annyit tesz, hogy ritka az olyan üresjárat ami nem kecsegtet egy kis akcióval, vagy érdekfeszítő beszélgetésekkel. A vége kiszámítható volt, főleg annak aki ismerte J.D sztoriját már régebb óta.  Egy végsőkig optimista és szerencsés ember, aki még vissza is él vele és olyan dolgokat tesz, amit más aligha merne, ilyen a befejezés előtti egyik jelenetsor is. ( Nem lövöm le a poént )
A kamerakezelésnek köszönhetően, a régies megjelenítés nagyot dob az amúgy is jó élményen, sokszor olyan hatást keltve mintha a korábbi időkben használatos fényképezést alkalmaznák. De az igazán múltbeli képeket a mozi jelenti és azon belül a híradó.
A hangzás ennek megfelelően az 1930-as évek világát idézi, mint a klubbokban hallható sanzon, vagy a rádióban a mai szemmel ezeréves dalok és volt egy, ami az előzetesben is benne volt, ami szintén hangulatfokozó.
A Thompsonok és más fegyverek hangja öröm a fülnek – mármint az enyémnek, mert én szeretem az ilyet – , ugyanígy a régi autóké is.
Ha már itt tartunk, akkor nem megyek el amellett, hogy milyen szép állapotban lévő oldtimereket lehetett látni, ráadásul szép csendes motorral.
public_enemies_02
De végeredményben ez és még néhány dolog, csak szőrszálhasogatás, az igazság az, hogy egy király filmet láttam, Johhny Depp-el, aki már eddig is képes volt meglepni zsenialitásával és színészi kvalifikáltságával.
Public Enemiespublic-enemies-balepublic-enemies-promo2public_enemies01

Majdnem elfelejtettem az aláfestő score-t megemlíteni, ez nagy hiba lett volna, mert nagyszerű zenét írt hozzá Elliot Goldenthal. Érződik benne a kor, az akkori világ és a mély drámai érzelmek amik áthatják a mozit.Főleg a vége felé vannak igen szép dallamok. Én már beszereztem innen.

Public-Enemies-CD-Cover

A hívatalos tracklist :
1. Otis Taylor – Ten Million Slaves
2. The Bruce Fowler Big Band – Chicago Shake
3. Elliot Goldenthal – Drive To Bohemia
4. Billie Holiday (Feat. Teddy Wilson & His Orchestra) – Love Me Or Leave Me
5. Elliot Goldenthal – Billies Arrest
6. Billie Holiday & Her Orchestra – Am I Blue?
7. Elliot Goldenthal – Love In The Dunes
8. Diana Krall – Bye Bye Blackbird
9. Elliot Goldenthal – Phone Call To Billie
10. Otis Taylor – Nasty Letter
11. Elliot Goldenthal – Plane To Chicago
12. Indian Bottom Association, Old Regular Baptists – Guide Me O Thou Great Jehova
13. Elliot Goldenthal – Gold Coast Restaurant
14. Billie Holiday – The Man I Love
15. Elliot Goldenthal – Jd
16. Blind Willie Johnson – Dark Was The Night, Cold Was The Ground

“Johhny Depp is John Dillinger” – ez igaz, mást el sem tudnék már képzelni.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s